Med en plan så går allt bättre

Tidsomställning och den långa dagen sätter sina spår. Det går inte längre att sova oh då är det bra med iPad och trådlöst nät så jag kan planera den kommande dagens utfärd.

Vårt hotell Jinguao Hotell (har jag stavat på annat sätt tidigare så är detta den rätta stavningen) ligger till synes rätt centralt på kartbilden. Från Panjiayuan marknaden till IKEA så ligger hotellet mitt emellan. Vägvisaren säger cirka 20 med bil vilket vi får se om det stämmer. Carol berättade att taxi blir allt svårare att få tag på då de styrda priserna inte stämmer överens med kostnaderna vilket gör att chaufförer helt enkelt kör bil när det inte är köer.
Tunnelbanan är utmärkt alternativ om man vet vart det ligger och det är billigt - cirka 2 Yuan (2.20kr). Panjiayuan marknaden ligger inte vid en tunnelbana så det får bli taxi.

Det är andra gången jag bor på detta hotell och troligen inte sista för det är riktigt bra på kl sätt. När det är varmt så finns fina rum med egen altan med konstgjord bäck utanför.
Mitt rum ligger så jag ser den stora vägen (dessvärre är det mycket biljud) och det fixas en del med balkongerna... men som du ser är det ingen byggställning som de använder.

 


Kommentarer
Postat av: Seth Hyuk

Hej

Jag se att ni har det bra och ni bor bra men Dag kanse vi sitta i en sele och gunga an med men man kanse inte vet om man for en ekel biljet av Dag

2011-11-12 @ 09:54:37
URL: http://dag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0